Löpning är bra för din kondition

Som innebandyspelare så är konditionen något som är viktigt och förutom din innebandyträning så kanske löpning är något som skulle kunna passa dig bra. Löpning är bra för din kondition och kanske mest pulsträning.

En passande träningsform

Då löpning är något som inte kräver så mycket planering utan mer än ett par bra löparskor så kanske det är något som kan passa dig perfekt. Du kan när du helst önskar ge dig ut på din löpträning. Du kan springa själv eller tillsammans med andra, valet är helt och hållet ditt. Springer du själv så behöver du inte ta hänsyn till någon annan. Du kan springa i det tempo som passar dig och den tid som passar dig bäst.

Passande träningstider

Efter arbete kanske är det som passar bäst rent tidsmässigt. Helt klart så beror  det på vilka arbetstider som man har men om man arbetar till 17.00 så kan en timmes löpning fungera perfekt. Du hinner hem och fixa med middag oavsett din löpning. Är du morgonpigg så kanske det kan springas innan du åker eller går iväg till arbetet. Dock så kan det vara skönt att träna efter man arbetet. Huvudsaken är att man hittar de tider som passar en bäst.

Få in vilotider

Att få in vilotider är minst lika viktigt som träningstider. Kroppen måste hinna återhämta sig och bygga upp sina muskler. Försök hitta ett träningsprogram som passar dig. Det behöver inte se så olika ut oavsett vilken nivå du är på i din löpning. Det är lika viktigt för dig som precis har börjat med löpträning som för dig som hållit på ett tag.

Comments are closed.

Kategorier

Arkiv